סוגי מצבות – באילו אבנים אנחנו יכולים להשתמש

graveCreated with Sketch.

כל מי שביקר פעם בבית קברות, בין אם זה בארץ ובין אם זה במקומות אחרים בעולם, בוודאי שם לב שכל קבר במקום מכיל מצבה מסוימת. ישנם בתי קברות שמכילים אבנים מסוגים דומים, לעומת זאת ישנם בתי קברות בהם ניתן למצוא קברים עם מצבות שונות. ההבדל נובע בגודל, בסגנון וכן באיכות האבן.

כשאדם הולך לעולמו, משפחתו צריכה להחליט כמה כסף היא מוכנה להשקיע ברכישת מצבה ומאיזה אבן היא תהיה. אנשים רבים מחליטים עוד לפני מותם להכריע בשאלה, זאת מתוך כוונה שלא להשאיר את הבחירה בידי בני משפחתם או בידי חבריהם, אלא לעשות אותה בעצמם. לעומת זאת, יש לא מעט אנשים, שבוחרים לא להחליט, מסיבות שונות, וכך הם משאירים את ההחלטה על סוג המצבה בידי אחרים.

לפני שאנחנו נתייחס לשאלה אילו סוגי מצבות קיימים, צריך לומר, ההחלטה האם להשתמש במצבה כזו או אחרת היא לא פשוטה, שכן מדובר על החלטה שאמורה לשרת אותנו למשך שנים ארוכות, אומנם אפשר לבחור בתהליך של חידוש מצבות בעתיד, ובכל זאת מדובר בהליך שעולה לא מעט כסף ולא תמיד ממהרים לעשות זאת בשביל לא לפגוע בקבר ובסביבה שלו. לכן כשמחליטים להשתמש בסוג מצבה מסוימת, יש לקחת בחשבון שמדובר בהחלטה ארוכת טווח.

אילו סוגי מצבות קיימים

אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של סוגי מצבות, אלה נבדלים אחד מהשני בסגנון האבן כמובן, בין אם זה במאפיינים שלה ובין אם זה בעיצוב ובנראות של כל אבן ואבן, לפני ואחרי שמחליטים לציין עליה טקסט מסוים.

בין האבנים שאנחנו יכולים למצוא, קיימים אבני חברון, אבני גרניט כולל גרניט שחור, גרניט אפור וכן גרניט צבעוני, אבן גלילית, אבן ירושלמית, אבן עצמון, אבן יפתח, אבן חלילה וכן אבן בזלת.

צריך להדגיש לכל אבן מאפיינים שונים, ומן הסתם גם לכל אבן שכיחות שונה ומכאן שגם השוני במחירים של המצבות. השוני בא לידי ביטוי גם בעובי ובאיכות האבן וכן בעלויות השינוע והעבודה עליה בטרם היא הופכת להיות מצבה על הקבר.