מצבות זוגיות – בשם האהבה

graveCreated with Sketch.

עם השנים אנחנו יכולים לראות שינוי מעניין בתחום של המצבות. יותר ויותר בני זוג בוחרים שתהיה להם מצבה משותפת, מצבה זוגית. הם רוכשים מראש חלקת קבר משותפת, ואז כשמגיע יומם בני המשפחה מקימים עבורם מצבה זוגית.

בהתחלה כמובן יש מצבה בודדת, מצבה לראשון מבין בני הזוג שהולך לעולמו, לאחר מותו של השני או השנייה, אז פונים להליך של חידוש מצבות במטרה להחליף את המצבה הישנה ולהתקין במקומה מצבה חדשה, מצבה זוגית.

מדוע אנשים בוחרים לעשות זאת

יש כמה סיבות מדוע אנשים בוחרים לרכוש מצבות זוגיות. ראשית, זה עניין של אהבה, הם חיו ביחד והם רוצים להיות ביחד גם במותם, הם רוצים להיקבר ביחד וכן הם מעוניינים שבני משפחתם אשר יעלו אל קברם, לא יצטרכו ללכת לשני מקומות שונים.

שנית, זה עניין של מקום. מאחר ויש קושי היום למצוא מקומות פנויים בבתי קברות שונים, אז הם מחפשים דרך לשריין לעצמם מקום מראש ליד בן או בת הזוג. על כן הם רוכשים מראש חלקת קבר ושם מקימים להם מצבה משותפת.

שלישית, זה עניין כלכלי, לעיתים זה יותר זול לרכוש מצבה זוגית מאשר שתי מצבות נפרדות. מה עוד שאפשר להחליט שהמצבה תיבנה רק אחרי ששני בני הזוג יילכו לעולמם, ואז חוסכים את הצורך להקים מצבה יחידה ואז עוד מצבה.